Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies klikając przycisk Ustawienia. Aby dowiedzieć się więcej zachęcamy do zapoznania się z Polityką Cookies oraz Polityką Prywatności.
Zgodnie z ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków już od 1 lipca br. każdy właściciel/zarządca nieruchomości ma obowiązek złożyć deklarację do CEEB (Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków).
Deklarację można złożyć:
w formie elektronicznej, pod adresem: www.zone.gunb.gov.pl, wystarczy, że posiadasz Profil Zaufany albo elektroniczny dowód – jest to najszybszy i najwygodniejszy sposób. Oprócz tego, że umożliwia to oszczędność czasu i pieniędzy, niewątpliwą zaletą jest to, że deklarację można złożyć nie wychodząc z domu. Zachęcamy wszystkich do korzystania z elektronicznego sposobu składania deklaracji;
w formie papierowej – wypełniony dokument można złożyć osobiście w urzędzie gminy właściwym, ze względu na położenie budynku.
Na wysłanie deklaracji właściciel/zarządca nieruchomości będą mieli 12 miesięcy - w przypadku budynków już istniejących.
W przypadku nowo powstałych obiektów lub zainstalowania nowego źródła ciepła lub spalania paliw po 1 lipca 2021 będzie to termin 14 dni od uruchomienia nowego źródła ciepła lub źródła spalania paliw.
Deklaracja zawiera takie informacje jak:
imię i nazwisko albo nazwę właściciela lub zarządcy budynku lub lokalu oraz adres miejsca zamieszkania lub siedziby;
adres nieruchomości, w obrębie której eksploatowane jest źródło ciepła lub źródło spalania paliw;
numer telefonu właściciela lub zarządcy;
adres e-mail opcjonalnie;
informacje o liczbie i rodzaju eksploatowanych w obrębie nieruchomości źródeł ciepła i źródeł spalania paliw oraz o ich przeznaczeniu i wykorzystywanych w nich paliwach.
Deklaracje do pobrania znajdują się w załącznikach.